بهترين زغال

توليدات زغال

بهترين زغال

۱۲ بازديد

نيروي انساني مورد نياز جهت كارگاه توليد زغال فشرده

مشخص است كه  هر كسب و كاري علاوه بر تامين سرمايه و تجهيزات مورد نياز ، نيازمند نيروي انساني نيز مي باشد. منابع انساني در واقع از مهمترين دارايي هاي هر شركت و تجاري هستند كه نقش بسزايي در موفقيت يا عدم موفقيت دارند. در اين مقاله در مورد منابع و نيروي انساني مورد نياز براي كارگاه توليد زغال فشرده مي پردازيم . همراه ما باشيد.

منابع انساني در كارگاه

صنعت زغال فشرده يك كار خط توليد زغال است و همانند تمام حرفه هاي توليدي، نياز به نيرويي انساني در كنار تجهيزات و ابزار هاست.

اين كه چه تعداد منابع انساني در كارگاه توليد زغال فشرده فعاليت كنند، بسته به خط توليد شما و بزرگي كارگاه و كسب و كار دارد و مي تواند كمي متفاوت باشد.

اما حداقل و براي شروع، و داشتن كارگاهي در حد معمولي، نياز به ۳ نيروي انساني براي كار با دستگاه هاست.اپراتور دستگاه اكسترودر :

در ميان سه نيروي انساني كه گفته شد، يكي از اين اشخاص بايد به صورت ثابت با دستگاه اكسترودر كار كند و به عنوان اپراتور اين دستگاه بر آن نظارت داشته باشد.

اپراتور دستگاه اكسترودر بايد كار با آن را بلد باشد و فرمول زغال فشرده را نيز دانسته و به ميزان مورد نياز مواد اوليه اضافه كرده، و بريكت ها را بيرون بياورد.

اپراتور دستگاه زغال ساز يا دستگاه اكسترودر ، با توجه به نقش مهمي كه در توليد و كار با دستگاه اصلي دارد، بايد شخصي منظم، فني ، و با مهارت باشد.

البته توجه داشته باشيد كه درصورتي كه شما به عنوان سرمايه گذار كارگذار نيز باشيد و بخواهيد در كار حضور داشته باشيد، مي توانيد آموزش هاي لازم را از هات زغال به صورت رايگان براي كار با دستگاه زغالساز فرا بگيريد.

نيروهاي انساني براي ديگر دستگاه ها

دو نيروي ديگر در كارگاه حضور دارند كه نقش آن ها ثابت نيست و فعاليت هاي آنها شامل نظارت و راه اندازي ديگر دستگاه هاي خط توليد است.

از اين دو نيروي گفته شده، هر يك در مراحل مختلف و يا به صورت دو نفري اين دو نيرو روي دستگاه هاي مختلف كار مي كنند.

اپراتور دستگاه سرند :

يكي از دو كارگر خط توليد زغال فشرده ، در مرحله اي كه نياز است با دستگاه سرند كار مي كند. به اين ترتيب كه مواد اوليه يعني خاك اره، پوست گردو و خاك زغال را به نوبت داخل دستگاه سرند مي ريزد، و دستگاه را روشن كرده و فرآيند سرند شدن را تا زمان اتمام نظاره مي كند.

اپراتور دستگاه آسياب :

اگر در خط توليد خود از پوست گردو نيز استفاده مي كنيد نياز است تا ان را با كراشر يا خرد كن آسياب كنيد. يكي از كارگر ها اين كار را انجام مي دهد ، كه البته اين مرحله پيش از سرند كردن است.

اپراتور خط خشك كن :

رطوبت زدايي خاك اره يكي از مراحل مهم است كه حتما بايد پيش از رفتن مواد به اكسترودر انجام شود.

يكي از كارگرها و يا هردوي آنها، خاك اره را به دستگاه خشك كن ميريزند و پس از اتمام فرايند خشك كن، مخزن آن را باز كرده ، و خاك اره را با ديگر مواد اوليه مخلوط مي كنند.

كار با كوره :

مرحله پس از خشك كن ، رفتن به دستگاه اكسترودر است كه در مورد آن صحبت كرديم و گفتيم كه بايد اپراتور مشخص به خود را داشته باشد.

مرحله پس از اكسترود كردن مواد و ساخته شدن بريكت ، قرارگيري مواد در كوره است.

در خط توليد ذغال فشرده از دو مدل كوره سنتي و صنعتي استفاده مي شود.

كارگران خط توليد، بريكت ها را پس از بيرون آمدن از اكسترودر ، روي پالت مي چينند. پس از آن پالت را به وسيله جك مخصوص حمل پالت، به سمت كوره مي برند.

روشن كردن كوره سنتي به وسيله ي يك مشعل انجام شده، و در مورد كوره صنعتي هم به وسيله كنترل هاي آن است كه كارگران بايد از نحوه كار با آن اگاه باشند.

در مورد كوره سنتي، پس از روشن شدن كوره، درب آن را با گل و مصالح مي پوشانند تا در مدت زمان مورد نظر بپزند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.