آرشیو مرداد ماه 1400

توليدات زغال

زغال هاي خوب

۷ بازديد

هر سليقه و بينشي كه داشته باشيد، نمي‌توانيد زيبايي‌هاي طبيعت سرسبز و درختان جنگلي را انكار كنيد و از مرگ درختان ناراحت نشويد اما كساني هستند كه امرار معاش آنان در تبديل كردن تنه‌ درختان به زغال و چرخش دوباره چوب پس از فرآوري است كه به آنان زغال‌فروش مي‌گويند.

زغال ماده سبك، شكننده و سياه‌رنگ باقي‌مانده از نيم‌سوختن چوب است كه قسمت اعظم تركيبات آن تبديل به كربن مي‌شود به طوري كه زغال داراي ۸۵ تا ۹۸ درصد كربن است و براي پخت و پز و كباب كردن گوشت قرمز و سفيد و قليان كاربرد فراواني دارد.

هر چند بيشتر اين افراد از روي عشق و علاقه به شغل توليد و فروش زغال روي نياورده و از سر ناچاري و بيكاري به اين كار سخت و جانكاهه تن داده‌اند، اما شرح روايت كار تعدادي از كارگران يك كوره زغال بدون دود سنتي در روستاي "قم‌قلعه" مهاباد حكايتي ديگر دارد كه شنيدن آن خالي از لطف نيست

از ميان باغات سرسبز و مزارع زيبايي دشت "شهرويران" مهاباد از دور دود سياه و كم‌رمقي بلند مي‌شود، اگر رد اين دود را به طرف روستاي قم‌قلعه بگيريد از ميان آن همه زيبايي اين دشت زيبا، از طريق جاده‌اي خاكي كه از چند مزرعه مي‌گذرد و داراي چاله و چوله‌هاي فراواني است به كوره تهيه زغال سنتي برادران "لله" مي‌رسيد.

در بدو ورود به كوره ‌زغال به مرد ميانسالي ‌رسيديم كه در ميدان بزرگ كوره و با استفاده از شلنگ آب مشغول آبپاشي محوطه است و با نزديك شدن ما دست از كار مي‌كشد و براي خوش‌آمدگويي به استقبال ما مي‌آيد و خودش را كاك سليمان معرفي مي‌كند.در قسمت ديگري از كوره‌خانه چهار سوله تهيه زغال به رديف در كنار هم قرار داشتند كه درب ۲ سوله با استفاده از گل پوشيده شده و در حال سوختن بود و درب يك سوله باز  و سه كارگر مشغول بيرون كشيدن تنه‌هاي زغالي درختان از داخل كوره بودند.

تنه‌هاي درخت كه زغالي شده را به محوطه بيرون سوله مي‌آورند تا علاوه بر سرد شدن، آفتابي به آنها بزند و سپس براي بسته‌بندي و فروش آماده شوند، بوي دود در همه جا پيچيده و تنه‌هاي بي‌جان درختان كه روزي براي خود روزگار ديگري داشتند هم‌اكنون در گوشه‌اي افتاده و منتظر تبديل شدن به زغال هستند.

سر سخن را با "كاك‌سليمان" باز مي‌كنم و از كارش در اين كوره مي‌پرسم.

او كه متولد سال ۱۳۴۸ روستاي قم‌قلعه مهاباد است و از دوران كودكي از ناراحتي هر دو چشم رنج مي‌برد مي‌گويد: چشمانم بسيار كم‌سو هستند و از فاصله بيشتر از چهار متر نمي‌توانم چهره افراد را تشخيص دهم و به خاطر همين عارضه سال ۱۳۶۶ در زمان جنگ تحميلي از سربازي معاف شدم.

سليمان لله افزود: از سال ۱۳۸۰ كار در كوره‌خانه زغال را شروع كردم، در ابتدا كوره را در نزديك روستاي "تيكانلوجه" مهاباد به همراه برادر بزرگم راه‌اندازي كرديم اما با توجه به اينكه در نزديكي جاده و روستا بود با حكم اداره محيط زيست آن محل پلمب شد.

وي اظهار داشت: با راهنمايي منابع طبيعي و اجازه شوراي اسلامي روستاي قم‌قلعه در بخشي از زمين‌هاي لم‌يزرع روستا (شوره‌كات) كه حدود ۶ هزار متر مربع بود ساخت كوره‌ها را آغاز و هم‌اكنون از چوب هرس باغات و درختان پير و فرسوده زغال توليد مي‌كنيم.

"لله" گفت: از افراد بيكار روستا براي كار در كوره‌ زغال كمك گرفتم به‌طوري كه هم‌اكنون در اين كوره خانه ۶ نفر به صورت مستقيم و تعداد ديگري هم به صورت غيرمستقيم امرار معاش مي‌كنند و چرخ زندگي خود را به حركت در مي‌آورند.

وي در خصوص كار در كوره ذغال نيز گفت: اين كار با سختي‌هاي زيادي همراه است به طوري كه در برخي موارد براي تهيه چوب موردنيازمان مجبوريم به مناطق مختلف برويم ولي در بيشتر موارد باغداران خود درختان بلااستفاده باغات خود را با خودرو به كوره منتقل مي‌كنند.

وي افزود: نوع درخت در نوع زغال توليد شده بسيار مهم است و به همين خاطر درختان سيب و آلبالو را از هم جدا مي‌كنيم و پس از قطعه قطعه كردن در كوره قرار مي‌دهيم؛ كوره بايد چند روز بسوزد و در اين مدت نياز به مراقبت و نگهداري دارد.

وي اظهار داشت: سپس زغال تهيه شده را از كوره خارج مي‌كنيم و در داخل ميدان پهن مي‌كنيم تا به خوبي خشك شود و پس از الك و خرد كردن زغال‌ را در بسته‌هاي مناسب (به درخواست مشتري) بسته‌بندي مي‌كنيم.

"لله" گفت: كار در كوره زغال بسيار سخت و طاقت‌فرسا است و مشكل بينايي و ديد كم چشمانم هم بر سختي اين كار افزوده است اما من بر اساس تصميمي كه گرفتم هيچگاه تسليم زندگي و شرايط نمي‌شوم.

انواع كوره ها

۹ بازديد

سالهاست كه به منظور سهولت در درست كردن آتش، به توليد انواع زغال در سراسر جهان پرداخته مي شود. از اين رو، در اين مقاله مي خواهيم، به شرح كامل فرايند كوره توليد زغال ليمو در كوره هاي زغال سازي و همچنين معرفي بهترين دستگاه ها در اين زمينه بپردازيم.

آشنايي با نحوه توليد انواع زغال

انواع زغال در دستگاه ها و كوره هاي زغال سازي صنعتي به دو شيوه توليد مي گردد:

1- بكاربردن چوب در توليد زغال

2- شيوه اي كه در آن به كمك ضايعاتي همچون خاك زغال يا خاك اره، زغال توليد مي شود. زغال توليدي در اين روش، زغال چيني، زغال كبريتي يا فشرده ناميده مي شود.

1- روش استفاده از چوب در توليد زغال

كوره صنعتي زغال، دستگاهي است كه در اين روش به كار گرفته مي شود.

دستگاه هاي كوره زغال صنعتي جهت توليد انواع زغال عبارتند از:

 كوره هاي جداره اي

 كوره هاي چند منظوره

و كوره هاي زغال كومپيند

نكاتي در مورد كوره هاي تك منظوره يا جداره اي

معمولاً جهت توليد زغال كبابي از كوره جداره اي استفاده مي گردد. با اينكه زغال مجلسي و قلياني نيز توسط كوره هاي جداره اي پاسارگاد قابل توليد هستند، اما ضمانت شركت سازنده فقط در مورد زغال كبابي درجه يك را شامل مي شود.

نكاتي در مورد كوره هاي زغال سازي چند منظوره

از انواع چوب هايي كه در اين كوره ها جهت توليد زغال استفاده مي گردد، مي توان به چوب مركبات، سيب، انگور، انجير و ليمو اشاره نمود. اين كوره هاي چند منظوره از قابليت تهيه زغال مجلسي، كبابي و زغال مخصوص قليان برخوردارند.

كوره هاي چند منظوره داراي چه مزايايي هستند؟

با توجه به اينكه كوره هاي جداره اي، قابليت توليد زغال كبابي درجه يك را دارند، از اين رو، مي توانند انواع ديگر زغال، همچون زغال ليمو را نيز توليد نمايند. لازم به ذكر است كه زغال ليموي توليد شده توسط اين دستگاه ها، فاقد كيفيت مناسب بوده و نمي تواند مشتري را راضي نگه دارد.

اما زغال ليموي توليدي توسط كوره هاي چند منظوره از كيفيت بالايي برخوردار بوده و زغال قليان و كبابي ساخته شده در اين كوره ها، به صورت كاملاً تضميني و درجه يك مي باشد. همين امر سبب مي شود از لحاظ قيمتي، اين كوره ها نسبت به كوره هاي تك منظوره گران تر باشند. البته كوره هاي چند منظوره قادر به ارائه عملكرد فوق العاده مطلوب تر و با كيفيت تري در مقايسه با كوره هاي جداره اي هستند.

انواع مدل هاي دستگاه كوره زغال چند منظوره

دستگاه زغال جي پلاس و همرفتي، دو مدل از كوره هاي چند منظوره موجود در بازار مي باشند كه شركت، طراحي و ساخت كوره زغال G+ را به شكلي كاملاً تخصصي انجام داده و اين كوره بدون كف مي باشد.

آشنايي با دستگاه كوره زغال كومپيند

پس از انجام عمليات فشرده سازي مواد خامي همچون خاك اره، خاك زغال و پوست گردو، توليد زغال توسط دستگاهي به اسم اكسترودر صورت مي گيرد. زغالي كه درون دستگاه كومپيند توليد مي گردد، داراي گازگيري كامل 100 درصدي بوده و اين محصول هيچگونه خامي را بر جاي نمي گذارد.

در ادامه اين مقاله، در مورد روش توليد زغال فشرده يا كبريتي با استفاده از ضايعات پرداخته مي شود.جهت توليد زغال فشرده به كمك ضايعاتي همچون خاك زغال يا خاك اره، از دو مدل خط توليد استفاده مي گردد، خط توليد اكسترودري و خط توليد پرس. در ادامه، به معرفي و ارائه توضيحاتي در رابطه با اين دو نوع خط توليد پرداخته مي شود.

آشنايي با خط توليد زغال پرس

خاك زغال، ماده اوليه به كار رفته در اين خط توليد مي باشد و نام ديگر اين روش توليد، پرس هيدروليك است. اين دستگاه، مي تواند زغال را در اشكال هندسي متنوع و در ابعاد مختلف توليد نمايد. زغال توليدي به اين روش از كيفيت مناسب و مطلوبي برخوردار بوده و توانايي تهيه زغال قليان و كبابي را دارد. كشورهايي همچون تركيه، امارات، عمان، قطر و بخش هايي از عراق به مصرف اين نوع زغال مي پردازند، و به طور كلي، استفاده از آن به عنوان زغال قليان و مجلسي صورت مي گيرد.

آشنايي با خط توليد اكسترودري

از ضايعاتي همچون پوست گردو، خاك اره و خاك زغال به عنوان مواد اوليه در دستگاه اكسترودر جهت تهيه زغال استفاده مي شود.

زغال هاي توليد شده در اين روش كه مواد اوليه آنها خاك اره و پوست گردو است، داراي اشكال چهارگوش بوده و سوراخي در وسط آن واقع است. اين خط توليد با توجه به عملكرد و بازدهي كه دارد، بسيار مقرون به صرفه نيز مي باشد. از آنجا كه مواد فشرده شده خام، همان زغال فشرده يا بريكت را تشكيل مي دهند، از اين رو، بايستي در كوره قرار داده شوند تا به كربن تبديل گردند. اين عمليات به دو طريق پياده سازي مي شود، يكي روش صنعتي و ديگري روش سنتي.زغال يا ذغال

در ابتدا و قبل از ورود به بحث اصلي، بايد پاسخ سوال زغال يا ذغال را بدهيم؛ برخي اوقات پيش مي‌آيد كه املاي يك كلمه را اشتباه مي‌نويسيم. كلمه‌اي مانند زغال بيشتر اوقات به صورت اشتباه و به صورت ذغال نوشته مي‌شود؛ بايد بدانيم كه املاي درست كلمه، زغال است. نكته جالب توجه اين است كه در زبان فارسي كلمه‌اي با حرف “ذ” آغاز نمي‌شود!

انواع زغال

اگرچه خود زغال موارد استفاده وسيعي دارد؛ اما به طور كلي ۳ نوع زغال وجود دارد كه همه‌ي زغال‌ها در يكي از اين دسته بندي‌ها قرار مي‌گيرند. بايد بدانيد كه در واقع تفاوت انواع زغال‌ها در نحوه تشكيل و توليد آن‌ها مي‌باشد. انواع زغال شامل موارد زير است:

۱: زغال سنتي (زغال چوب)

۲: زغال فشرده (زغال چيني)

۳: زغال قالبي

در گذشته كوره هاي سنتي براي توليد زغال مورد استفاه قرار مي گرفتند . اما امروزه با عرضه كوره صنعتي زغال به بازار ، استفاده از روش هاي سنتي منسوخ شده است . توليد زغال با كوره صنعتي نسبت به كوره سنتي از نظر اقتصادي بسيار به صرفه مي باشد . يكي از مهم ترين فاكتورها در توليد اين است كه اطلاعات و دانش كافي در رابطه با آن داشته باشيد . با توجه به آموزش پخت صحيح توليد زغال با كوره صنعتي مي توانيد زغال مرغوب و باكيفيت را به بازار عرضه نماييد . در ادامه اين مقاله قصد داريم در رابطه با مزاياي توليد زغال با كوره صنعتي اطلاعاتي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم ، پس با ما همرا باشيد…

مزاياي توليد زغال با كوره صنعتي

توليد زغال با كوره صنعتي مزاياي بسيار زيادي دارد . انواع مختلفي از كوره هاي صنعتي براي توليد زغال در مجموعه كوره سازان پاسارگاد طراحي و توليد مي شود كه در ادامه به معرفي هر يك از آن ها خواهيم پرداخت . در توليد زغال شرط اول داشتن اطلاعات كافي در رابطه با پخت صحيح آن است . كوره سازان پاسارگاد با برخورداري از اطلاعات كافي در اين زمينه توانسته ايم پس از سال ها اين مشكل را حل كنيم . شما با مقايسه زغال توليد شده توسط تيم ما و ساير زغال هاي توليد شده توسط همكاران و دستگاه هاي ديگر مي توانيد دريابيد كه كدام زغال مرغوب تر و بهتر است .

دستگاه برش زغال فشرده چيست و چه كاربردي دارد؟

هم چنين ما توانسته ايم با دانش و تجربه اي كه طي اين چند سال بدست آورده ايم ، با صرف هزينه كمتر به جاي خريد يك عدد از كوره هاي گران قيمت و بي كيفيت ، صاحب چند كوره شويم و به يك توليد كننده موفق تبديل شويم . بنابراين يكي از مراحل مهم در تويد زغال با كوره صنعتي ساخت كوره و پخت صحيح زغال مي باشد .

كوره خط توليد زغال از يك سيستم حرارت دهي غير مستقيم به چوب برخوردار است در اين كوره ها پخت چوب در خلاء انجام مي شود . كوره صنعتي زغال با صرف هزينه كمتر و حداقل سوخت ، بيشترين بازدهي را دارد .

انواع كوره ها

۸ بازديد

سالهاست كه به منظور سهولت در درست كردن آتش، به توليد انواع زغال در سراسر جهان پرداخته مي شود. از اين رو، در اين مقاله مي خواهيم، به شرح كامل فرايند كوره توليد زغال ليمو در كوره هاي زغال سازي و همچنين معرفي بهترين دستگاه ها در اين زمينه بپردازيم.

آشنايي با نحوه توليد انواع زغال

انواع زغال در دستگاه ها و كوره هاي زغال سازي صنعتي به دو شيوه توليد مي گردد:

1- بكاربردن چوب در توليد زغال

2- شيوه اي كه در آن به كمك ضايعاتي همچون خاك زغال يا خاك اره، زغال توليد مي شود. زغال توليدي در اين روش، زغال چيني، زغال كبريتي يا فشرده ناميده مي شود.

1- روش استفاده از چوب در توليد زغال

كوره صنعتي زغال، دستگاهي است كه در اين روش به كار گرفته مي شود.

دستگاه هاي كوره زغال صنعتي جهت توليد انواع زغال عبارتند از:

 كوره هاي جداره اي

 كوره هاي چند منظوره

و كوره هاي زغال كومپيند

نكاتي در مورد كوره هاي تك منظوره يا جداره اي

معمولاً جهت توليد زغال كبابي از كوره جداره اي استفاده مي گردد. با اينكه زغال مجلسي و قلياني نيز توسط كوره هاي جداره اي پاسارگاد قابل توليد هستند، اما ضمانت شركت سازنده فقط در مورد زغال كبابي درجه يك را شامل مي شود.

نكاتي در مورد كوره هاي زغال سازي چند منظوره

از انواع چوب هايي كه در اين كوره ها جهت توليد زغال استفاده مي گردد، مي توان به چوب مركبات، سيب، انگور، انجير و ليمو اشاره نمود. اين كوره هاي چند منظوره از قابليت تهيه زغال مجلسي، كبابي و زغال مخصوص قليان برخوردارند.

كوره هاي چند منظوره داراي چه مزايايي هستند؟

با توجه به اينكه كوره هاي جداره اي، قابليت توليد زغال كبابي درجه يك را دارند، از اين رو، مي توانند انواع ديگر زغال، همچون زغال ليمو را نيز توليد نمايند. لازم به ذكر است كه زغال ليموي توليد شده توسط اين دستگاه ها، فاقد كيفيت مناسب بوده و نمي تواند مشتري را راضي نگه دارد.

اما زغال ليموي توليدي توسط كوره هاي چند منظوره از كيفيت بالايي برخوردار بوده و زغال قليان و كبابي ساخته شده در اين كوره ها، به صورت كاملاً تضميني و درجه يك مي باشد. همين امر سبب مي شود از لحاظ قيمتي، اين كوره ها نسبت به كوره هاي تك منظوره گران تر باشند. البته كوره هاي چند منظوره قادر به ارائه عملكرد فوق العاده مطلوب تر و با كيفيت تري در مقايسه با كوره هاي جداره اي هستند.

انواع مدل هاي دستگاه كوره زغال چند منظوره

دستگاه زغال جي پلاس و همرفتي، دو مدل از كوره هاي چند منظوره موجود در بازار مي باشند كه شركت، طراحي و ساخت كوره زغال G+ را به شكلي كاملاً تخصصي انجام داده و اين كوره بدون كف مي باشد.

آشنايي با دستگاه كوره زغال كومپيند

پس از انجام عمليات فشرده سازي مواد خامي همچون خاك اره، خاك زغال و پوست گردو، توليد زغال توسط دستگاهي به اسم اكسترودر صورت مي گيرد. زغالي كه درون دستگاه كومپيند توليد مي گردد، داراي گازگيري كامل 100 درصدي بوده و اين محصول هيچگونه خامي را بر جاي نمي گذارد.

در ادامه اين مقاله، در مورد روش توليد زغال فشرده يا كبريتي با استفاده از ضايعات پرداخته مي شود.جهت توليد زغال فشرده به كمك ضايعاتي همچون خاك زغال يا خاك اره، از دو مدل خط توليد استفاده مي گردد، خط توليد اكسترودري و خط توليد پرس. در ادامه، به معرفي و ارائه توضيحاتي در رابطه با اين دو نوع خط توليد پرداخته مي شود.

آشنايي با خط توليد زغال پرس

خاك زغال، ماده اوليه به كار رفته در اين خط توليد مي باشد و نام ديگر اين روش توليد، پرس هيدروليك است. اين دستگاه، مي تواند زغال را در اشكال هندسي متنوع و در ابعاد مختلف توليد نمايد. زغال توليدي به اين روش از كيفيت مناسب و مطلوبي برخوردار بوده و توانايي تهيه زغال قليان و كبابي را دارد. كشورهايي همچون تركيه، امارات، عمان، قطر و بخش هايي از عراق به مصرف اين نوع زغال مي پردازند، و به طور كلي، استفاده از آن به عنوان زغال قليان و مجلسي صورت مي گيرد.

آشنايي با خط توليد اكسترودري

از ضايعاتي همچون پوست گردو، خاك اره و خاك زغال به عنوان مواد اوليه در دستگاه اكسترودر جهت تهيه زغال استفاده مي شود.

زغال هاي توليد شده در اين روش كه مواد اوليه آنها خاك اره و پوست گردو است، داراي اشكال چهارگوش بوده و سوراخي در وسط آن واقع است. اين خط توليد با توجه به عملكرد و بازدهي كه دارد، بسيار مقرون به صرفه نيز مي باشد. از آنجا كه مواد فشرده شده خام، همان زغال فشرده يا بريكت را تشكيل مي دهند، از اين رو، بايستي در كوره قرار داده شوند تا به كربن تبديل گردند. اين عمليات به دو طريق پياده سازي مي شود، يكي روش صنعتي و ديگري روش سنتي.زغال يا ذغال

در ابتدا و قبل از ورود به بحث اصلي، بايد پاسخ سوال زغال يا ذغال را بدهيم؛ برخي اوقات پيش مي‌آيد كه املاي يك كلمه را اشتباه مي‌نويسيم. كلمه‌اي مانند زغال بيشتر اوقات به صورت اشتباه و به صورت ذغال نوشته مي‌شود؛ بايد بدانيم كه املاي درست كلمه، زغال است. نكته جالب توجه اين است كه در زبان فارسي كلمه‌اي با حرف “ذ” آغاز نمي‌شود!

انواع زغال

اگرچه خود زغال موارد استفاده وسيعي دارد؛ اما به طور كلي ۳ نوع زغال وجود دارد كه همه‌ي زغال‌ها در يكي از اين دسته بندي‌ها قرار مي‌گيرند. بايد بدانيد كه در واقع تفاوت انواع زغال‌ها در نحوه تشكيل و توليد آن‌ها مي‌باشد. انواع زغال شامل موارد زير است:

۱: زغال سنتي (زغال چوب)

۲: زغال فشرده (زغال چيني)

۳: زغال قالبي

در گذشته كوره هاي سنتي براي توليد زغال مورد استفاه قرار مي گرفتند . اما امروزه با عرضه كوره صنعتي زغال به بازار ، استفاده از روش هاي سنتي منسوخ شده است . توليد زغال با كوره صنعتي نسبت به كوره سنتي از نظر اقتصادي بسيار به صرفه مي باشد . يكي از مهم ترين فاكتورها در توليد اين است كه اطلاعات و دانش كافي در رابطه با آن داشته باشيد . با توجه به آموزش پخت صحيح توليد زغال با كوره صنعتي مي توانيد زغال مرغوب و باكيفيت را به بازار عرضه نماييد . در ادامه اين مقاله قصد داريم در رابطه با مزاياي توليد زغال با كوره صنعتي اطلاعاتي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم ، پس با ما همرا باشيد…

مزاياي توليد زغال با كوره صنعتي

توليد زغال با كوره صنعتي مزاياي بسيار زيادي دارد . انواع مختلفي از كوره هاي صنعتي براي توليد زغال در مجموعه كوره سازان پاسارگاد طراحي و توليد مي شود كه در ادامه به معرفي هر يك از آن ها خواهيم پرداخت . در توليد زغال شرط اول داشتن اطلاعات كافي در رابطه با پخت صحيح آن است . كوره سازان پاسارگاد با برخورداري از اطلاعات كافي در اين زمينه توانسته ايم پس از سال ها اين مشكل را حل كنيم . شما با مقايسه زغال توليد شده توسط تيم ما و ساير زغال هاي توليد شده توسط همكاران و دستگاه هاي ديگر مي توانيد دريابيد كه كدام زغال مرغوب تر و بهتر است .

دستگاه برش زغال فشرده چيست و چه كاربردي دارد؟

هم چنين ما توانسته ايم با دانش و تجربه اي كه طي اين چند سال بدست آورده ايم ، با صرف هزينه كمتر به جاي خريد يك عدد از كوره هاي گران قيمت و بي كيفيت ، صاحب چند كوره شويم و به يك توليد كننده موفق تبديل شويم . بنابراين يكي از مراحل مهم در تويد زغال با كوره صنعتي ساخت كوره و پخت صحيح زغال مي باشد .

كوره خط توليد زغال از يك سيستم حرارت دهي غير مستقيم به چوب برخوردار است در اين كوره ها پخت چوب در خلاء انجام مي شود . كوره صنعتي زغال با صرف هزينه كمتر و حداقل سوخت ، بيشترين بازدهي را دارد .

مناسب ترين زغال

۹ بازديد

به منظور توليد زغال كباب ميتوانيد از دستگاه توليد زغال كبابي استفاده بكنيد، شما مي توانيد براي خود خط توليد كوره زغال راه اندازي بكنيد و با توجه به درخواست هاي بالاي بازار براي عرضه اين موضوع ، شرايط فروش بسيار مناسبي را خواهيد داشت.

به دستگاه هاي توليد زغال كباب كوره جداره اي نيز گرفته مي شود و با استفاده از كوره جداره اي مي توان زغال هاي مخصوص كباب را توليد و عرضه نمود.

نسل جديدتر

كوره زغال كومپيند ليمو و كبابي ( نسل جديد كوره ها) 

اين نسل از دستگاه هاي توليد زغال بسيار بازدهي خوبي دارند و بدليل جديد بودن آن سعي شده است تا همه بهينه سازي هاي لازم در آن اعمال شود و با افتخار ميتوان اشاره به توليد بيش از 98 درصد و 100 درصد گاز گيري كامل در اين دستگاه ها اشاره نمود.

در ايران بصورت ويژه با كيفيت بسيار بالا اين نوع از دستگاه توسط كوره زغال بدون دود ارائه مي شود.

كوره زغال كومپيند

اين محصول داراي بيشترين بازدهي در بين محصولات مي باشد همچنين وجود 10 سال خدمات پس از فروش + پيشرفته ترين سيستم ديجيتال از ويژگي هاي اين محصول مي باشد.

بيشترين بازدهي در اين محصول موجب شده تا در بين خريداران محبوبيت بسيار بالايي داشته باشد. بدليل طراحي خاص كه در توليد محصول به كار رفته است بيش از 98 درصد زغال سالم بدون هيچ گونه شكستگي و 100 درصد گاز گيري كامل و بدون هيچ گونه خامي در اين محصول آن را بصورت ويژه معرفي مي كند. در كنار همه اين ويژگي ها اين محصول از شركت كوره سازان پاسارگاد قادر به تبديل يك برگ درخت به همراه كنده به زغال و نوع حرارت دهي سينوسي و موجي نوع آيرو ديناميك كه كمترين مصرف انرژي را دارد اين محصول را بصورت يكي از بهترين محصولات توليد شده معرفي مي كند.

ميزان مصرف بهينه و بسيار كم اين دستگاه در مقايسه با ساير دستگاه هاي موجود در بازار موجبات بازدهي بسيار بالا در طولاني مدت را براي شما دارد  وهمچنين امكان راه اندازي خط توليد زغال با حداقل شرايط را براي شما فراهم مي كند.

كوره زغال تك منظوره

اين دستگاه در شركت كوره پارس در مدل هاي ٥ جداره طراحي شده و از آن براي توليد زغال كبابي استفاده ميشود و تنها در چند ساعت با توجه به توان بالاي دستگاه و فشار حرارتي كه ميتواند ايجاد كند،زغال كبابي را با بهترين كيفيت توليد ميكند.
با توجه به آموزش هايي كه شركت كوره سازان به توليد كنندگان ميدهد،شركت هاي توليد كننده ميتوانند زغال هايي كاملا درشت و بدون خاكه توليد كنند.
همچنين از قابليت هاي برتر كوره زغال جداره اي تبديل تكه هاي چوب و حتي تنه درختان به زغال است و نكته قابل توجه ديگر دوستدار طبيعت بودن اين دستگاست كه شركت كوره پارس با تدابيري اين عمل را براي دستگاه هاي توليدي خود به ارمغان آورده است.

كوره زغال همرفتي

شركت كوره پارس يك دستگاه توليد زغال ليمو را ارائه ميدهد كه توان توليد زغال ليموي با كيفيت دارا است ،البته اين دستگاه زغال كبابي را نيز بسيار با كيفيت توليد ميكند.
اين دستگاه با توانايي بالايي كه در توليد زغال دارد انواع زغال را تا حد بسيار زيادي بدون شكستگي توليد ميكند و از قابليت هاي برتر اين كوره زغال ميتوان به تبديل انواع و اندازه هاي مختلف چوب حتي چوب كبريت به زغال اشاره نمود.
يك مزيت برتر كوره زغال كوره همرفتي هموژن 100% كوره است و به راحتي قابليت كنترل
فشار و گازگيري را دارد.
از قدرت و ويژگي هاي برتر اين دستگاه حتما استفاده كنيد!
قابل ذكر است كه ويژگي هاي اين دستگاه به طور كلي با كوره زغال 6 جداره كاملا متفاوت است.
شما ميتوانيد براي كسب اطلاعات بيشتر با كارشناسان ما در ارتباط باشيد تا خريدي مطمعن و تضميني داشته باشيد.

كوره زغال G+

كوره زغال جي‌پلاس، كوره هاي نسل جديدي هستند كه كف كوره ندارد، به طوري كه در كوره هاي همرفتي، مشعل زير كف كوره قرار مي گيرد و در كوره هاي جي پلاس مشعل در بالاي كف كوره و در محوطه ي داخلي اي كه چوب قرار ميگيرد نصب مي شود. انتقال حرارت سريع تر، در نتيجه مصرف انرژي (مصرف سوخت) پايين تر است. در اين كوره هاي زغال عايق بندي دوبل است در نتيجه اتلاف حرارت بسيار بسيار پايين تر مي باشد، به طوري كه در زمان روشن شدن كوره بايد به بدنه كوره دست زد تا از روشن بودن كوره مطلع شويد. در كوره هاي همرفتي عدم شكستگي زغال تا ۹۰٪ است ولي در كوره هاي جي پلاس تا ۱۰۰٪ مي باشد. انتقال حرارت در كوره هاي فوق صنعتي همرفتي به صورت همرفت ولي در كوره هاي G+ ، به صورت تابشي و چرخشي است.
ساير ويژگي هاي كوره زغال جي پلاس عبارتند از:
1- فضاي بيشتر براي تناسب گردش گرماي در كل مناطق بارگير كوره
2-عملكرد پرتابي گرما براي چوبهايي كه في مابين چوبهاي ديگر در معرض حرارت كمتر قرار دارند.
3-سيستم خروجي كنترل فشار در مواقع ايجاد فشار بالا در كوره
4- تنها كوره در دنيا بدون كف كوره حرارتي و بدون هيچ حفاظ حرارتي با يكنواختي دماي كف تا سقف.
5- طراحي كاملا مهندسي و صنعتي در كنار علوم متالوژي و همسوسازي در عملكرد فوق العاده توليد زغال قليان
6-عملكرد صد در صد در بهره برداري از زغال بدون شكستگي
7- عملكرد صد در صد در گاز گيري كامل زغال هاي بهره برداري شده
8- عملكرد صد در صد در توليد كامل زغال، بدون كوچكترين خامي در كل زغال
9-بدون هيچگونه چيدمان براي آتشكده و اجراي آتشكده حرارتي.
10- بهره برداري و تبديل زغال از برگ درخت يا چوب كبريت در كنار تنه درخت، در يك پخت در كنار هم ، بدون كوچكترين شكستگي يا ترك يا ضعف در زغال دريافتي
11- حرارت دهي به چوب براي تبديل به زغال بصورت پيوسته و بدون وقفه
12- حرارت دهي به چوب حتي در زمان خاموش بودن مشعلها توسط منبع ذخيره حرارت در كوره و انتفال يكنواخت حرارت ذخيره شده به كل ‌نقاط دروني كوره.

 

انواع زغال ها

۷ بازديد

معايب و مشكلات توليد زغال فشرده چيست؟ سوالي كه ذهن بسياري از توليد كنندگان زغال فشرده و افرادي كه به تازگي قصد راه اندازي خط توليد را دارند، به خود درگير كرده است. هدف ما از نوشتن اين مقاله پاسخ به اين سوال است. موضوع اين مقاله درباره نكاتي است كه در صورت رعايت نكردن آنها ورشكست خواهيد شد. پس با تمام توجه تا پايان مقاله را مطالعه بفرماييد.

نكته: اگر هريك از شرايط بالا را نداريد توصيه ميكنم خريد خط توليد زغال فشرده را فراموش كنيد . زيرا اين نكات حياتي و بسيار مهم مي باشند.

شما با شرايط اوليه راه اندازي كسب و كار توليد زغال فشرده آشنا شديد ، اما براي اينكه يك كسب و كار درست را پايه ريزي كنيد، لازم است كه بدانيد هزينه راه اندازي يك خط توليد زغال فشرده چقدر مي باشد. براي آگاه شدن از ريز هزينه ها روي خط بنفش رنگ پايين كليك كنيد و آن را مطالعه كنيد.

در اين مقاله به بررسي نكاتي درباره ي زيرساخت ها و شرايط لازم براي توليد زغال فشرده، مشكلات توليد زغال فشرده و درآمد آن ميپردازيم و در پايان به سوال پر تكرار ” آيا توليد زغال فشرده سود دارد؟ ” پاسخ ميدهيم. 5 مورد از رايج ترين مشكلات توليد زغال فشرده را زير ذره بين ميبريم و همچنين به بيان چند خاطره از زبان توليد كننده هايي كه ور شكست شدند ميپردازيم و علت ورشكستگي آنها را بررسي ميكنيم.شرايط لازم براي شروع توليد زغال فشرده چيست؟

اسم اين قسمت را قدم صفر راه اندازي خط توليد زغال فشرده گذاشته ام، چون اين نكات بايد قبل شروع توليد زغال فشرده و قبل خريد دستگاه توليد زغال فشرده ( ساز ) رعايت و انجام شود.

1.سوله ( كارگاه ) خارج از بافت شهري باشد

از همين حالا به دنبال كارگاهي باشيد كه خارج از بافت شهري باشد زيرا دستگاه توليد زغال فشرده ( خط توليد زغال فشرده ) داراي آلايندگي بوده و باعث آسيب به محيط زيست ميشود. پس طبيعي ميباشد كه ماموران محيط زيست جلوي توليد شما را بگيرند و همسايه ها از شما شاكي شده و از شما شكايت كنند. ( اين مشكل را ميتوان با نصب دودسوز حل كرد اما سري كه درد نميكند را پارچه نبنديد. )

2. زيرساخت هاي حمل و نقل وجود داشته باشد

در خريد سوله ( يا اجاره ) اطمينان حاصل كنيد كه زير ساخت هاي لازم براي حمل و نقل وجود داشته باشد . زيرا از لحظه اي كه خط توليد خود را خريداري ميكنيد براي وارد كردن آن به سوله خود، نياز به يك مسير هموار داريد و يا اينكه بطور ميانگين شما هفته اي يك بار نياز داريد كه مواد اوليه ( خاك اره , پوست گردو , خاك زغال ) براي خط توليد خود فراهم كنيد كه حمل آن توسط نيسان يا خاور انجام ميشود . همچنين فروش محصول توليدي شما ( زغال چيني ) براي رسيدن به بازار نياز به مسيري هموار دارد. ( خاكي يا آسفالت بودن مسير مهم نيست؛ بلكه هموار بودن آن اهميت دارد )

3. سوله داراي گاز صنعتي ( فشار قوي ) باشد

اطمينان حاصل كنيد سوله ي شما داراي گاز صنعتي باشد زيرا در صنعت توليد زغال فشرده از مشعل گازيه 3_5 ( 3 تا 5 ) استفاده ميشود كه اگر با گاز شهري ( گاز خانگي ) روشن شود، قدرت بسيار پاييني دارد كه باعث افت كيفيت توليد زغال فشرده ميشود. و اگر هم قرار باشد با گازوئيل كار كنيد هزينه به مراتب بيشتري خواهيد داشت.

4. برق 3 فاز با حد اقل 32 آمپر برق

اطمينان حاصل كنيد كه برق سوله ي شما 3 فاز بوده و حد اقل 32 آمپر برق داشته باشد زيرا تمامي اجزاي خط توليد زغال فشرده شما داراي موتور الكتريكي بوده و اگر مشكلي در برق رساني پيش آيد، كمترين ضرر شما اين است كه خط توليد زغال فشرده ي شما در خاموشي فرو مي رود. البته اين خوش بينانه ترين حالت ميباشد؛ زيرا امكان آسيب به دستگاه هاي خط توليد زغال فشرده بالا است.

زماني كه شما دستگاه اكسترودر را استارت ميزنيد تا 32 آمپر برق ميكشد ‌(‌‌‍‎‎نياز دارد). پس اگر سوله شما برق كافي براي روشن كردن دستگاه هاي شما نداشته باشد، خريد دستگاه توليد زغال فشرده اشتباه ميباشد.

5. سوله داراي حداقل 200 متر محيط مسقف

اطمينان حاصل كنيد كه سوله ي شما داراي حداقل 200 متر محيط مسقف باشد . زيرا بايد خط توليد زغال فشرده شما زير اين سقف جا بگيرد تا از آسيب هاي طبيعي همچون باد و بارون در امان باشد و همچنين شما نياز به فضايي براي دپوي ( انبار ) مواد اوليه ( خاك اره , پوست گردو , خاك زغال ) و زغال فشرده توليد شده خود داريد.

6. سقف بلند تر از 4 متر

اگر سوله ي شما سقف كوتاهي داشته باشد ، اجزاي بلند خط توليد زغال فشرده ( سيكلون ) در آن جا نشده و همچنين هنگامي كه شما مواد اوليه ( خاك اره , پوست گردو , خاك زغال ) سفارش دهيد , وسيله نقليه حامل آنها نميتواند وارد سوله شده و مجبوريد مواد اوليه را به سختي و در خارج از سوله خالي كنيد.

مطالب مفيد

۸ بازديد

طرح توجيهي زغال فشرده

داشتن اطلاعات جامع از هر كسب و كاري، اولين گام براي برداشت قدم هاي شروع است. طرح توجيهي زغال فشرده عبارت است از مجموعي از برآورد ها از آنچه براي شروع اين حرفه لازم است. در طرح توجيهي بيان مي شود كه چه هزينه هايي براي راه اندازي كارگاه زغال نياز است و چه اقداماتي بايد فراهم شود.

لطفا براي اطلاع از هزينه هاي به روز و دقيق طرح توجيهي زغال فشرده، به سايت هات زغال مراجعه كنيد يا وارد لينك مربوطه در اين مقاله شويد.

در طرح توجيهي زغال فشرده و هزينه هايي كه بيان مي شود، دو نوع هزينه وجود دارد.

هزينه هاي در گردش :

هزينه  هاي در گردش شامل هزينه هايي است كه به صورت ماهانه يا روزانه برقرار است و به طور دائم بايد انجام شود. اين هزينه ها شامل :

هزينه تهيه مواد اوليه

هزينه حمل و نقل مواد

هزينه بسته بندي محصول

هزينه كاركنان كارگاه زغال

هزينه اجاره روزانه يا ماهانه زغال

هزينه قبوض آب و برق و گاز

هزينه استهلاك دستگاه ها

هزينه هاي ثابت

براي راه اندازي هر كارگاه توليدي، نياز به وسايل و فضايي نيز داريد، كه البته اين موارد شامل هزينه هاي روزانه يا ماهانه نمي شود و براي مدتي طولاني فراهم مي شود.

هزينه هاي ثابت شامل اجاره سوله (مبلغ رهن سوله) و هم چنين تهيه خط توليد زغال فشرده است.

بديهي است كه در صورتي كه خود داراي فضايي به عنوان كارگاه باشيد هزينه هاي ثابت كاهش مي يابد.

سود توليد زغال فشرده چقدر است؟

از مهم ترين سوالات همه ي افراد براي شروع هر كاري، اين است كه سود آن حرفه چقدر است؟

در مورد توليد زغال فشرده بايد گفت كه خوشبختانه اين حرفه يكي از سودآور ترين صنعت هاي حال حاضر است، كه دلايل زيادي نيز براي آن وجود دارد.

در واقع مي توان يكي از مزاياي اصلي اين حرفه را، سود توليد زغال فشرده دانست.

 در ادامه به دلايل سودآور بودن توليد ذغال فشرده اشاره مي كنيم:

بازار خوب داخلي و خارجي و امكان صادرات

اول از هر چيز بايد بدانيد كه محصول توليدي شما يعني زغال، مصرف زيادي در كشور دارد و از بازار داخلي خوبي برخوردار است. اما علاوه بر بازار داخلي، مشتريان خارجي نيز وجود دارند و ايران برترين صادركننده زغال فشرده به بسياري از كشورها، از جمله همسايگان است.

مواد اوليه ارزان و فراوان

خاك اره، خاك زغال و پوست گردو مواد اوليه ي توليد زغال فشرده اند، كه در كشور ما نيز به راحتي يافت مي شوند. تهيه اين مواد با قيمت مناسب و در هر شهري كه باشيد امكان پذير است و دغدغه اي از اين بابت وجود ندارد.

عدم وابستگي به ارز خارجي

بسياري از كسب و كارها در چند سال اخير، به دليل وابستگي به ارز خارجي و يا مواد اوليه از ديگر كشورها، مورد آسيب هاي جدي ناشي از نوسانات قرار گرفتند. اما براي توليد زغال فشرده، نه تنها نيازي به وارد كردن مواد اوليه نداريد، بلكه از آن جايي كه خط توليد زغال فشرده نيز، از توليدات و افتخارات ملي است، نيازي به تهيه قطعات و دستگاه ها از ديگر كشور ها، و وابستگي آن به ارز خارجي نيست.

سرمايه مناسب براي شروع كار

اگر به دنبال راه اندازي صنايع مختلف بوده باشيد، مي دانيد كه اكثر مشاغل توليدي نياز به سرمايه هاي كلان دارند كه اين موضوع سبب ترديد بسياري از افراد براي شروع مي شوند. اما راه اندازي خط توليد زغال فشرده، نسبت به بسياري از صنايع و سرمايه مورد نيازشان، هزينه هاي بسيار مناسب تري دارد.بهتره بگم مهم ترين عامل در صنعت زغال فشرده,همين فصل هست كه هيچ كسي ( هيچ سايتي ) به آن اشاره نميكند.

اما چرا فصل,چون تماميه مواردي كه در پاراگراف بالا نام بردم تحت تاثير همين مورد است و تماميه ويژگيهاي بالا نسبت به فصل تغيير ميكند.

پس همين جا ميشه گفت هيچ فرمول توليد زغال فشرده ي ثابتي وجود ندارد و همه چي نسبي است.

و غير اين دروغي بيش نيست!!!رطوبت خاك اره

خب يكي از مهم ترين عواملي كه باعث ميشه زغال فشرده محكم , عالي و بي ترك و يا علت ترك خوردن زغال باشد , همين رطوبت خاك اره ميباشد.

خب رطوب خاك اره در فصل هاي سرد بايد كمتر باشه و در فصل هاي گرم تر بايد رطوبت خاك اره بيشتر باشد.

چه ويژگي هايي به رطوبت خاك اره بستگي دارد

ميتوان گفت:

ترك خوردن زغال

كَج شدن بريكت ( بريكت چوب يا خام )

نچسبيدن خاك اره به هم