استفاده صحيح

توليدات زغال

استفاده صحيح

۱۳ بازديد

فوايد زغال براي گياهان

داراي خاصيت جذب آب بسيار بالا : پس اين ويژگي ميتونه رطوبت رسان عالي براي گياهان ما باشه.وارد شدن به زمين : زغال چوب به عنوان يك كود قادر به نگهداري نيتروژن  هوا مي باشد، و آن را به شكل هايي كه براي محصولات قابل دسترسي است، ايجاد مي كند.

نقش كاتاليزور براي فعاليت حياتي لايه بيولوژيك لايه هوموس را بازي مي كند.

با مواردي كه در بالا به آن اشاره شد سوال مهم اين است كه آيا از توليد زغال چوب به عنوان كود مي توان استفاده كرد يا نه؟ پاسخ اين سوال مثبت است. در ادامه در مورد ويژگي هاي مفيد زغال چوب براي رشد گياهان بيشتر بحث ميكنيم.

فوايد زغال براي گياهان: كنترل رطوبت خاك

همانطور كه قبلا ذكر شد، زغال چوب موقعي كه با خاك تركيب مي شود از پوسيدگي ريشه گياهان محافظت مي كند بگونه اي كه در زمان آبياري رطوبت اضافي خاك را جذب كرده و در روهاي خشك رطوبت را به خاك باز مي گرداند. پس زغال چوب يك رطوبت رسان عالي براي گياهان شما مي باشد.

همين ويژگي رطوبت رساني زغال چوب علاوه براي اين باعث مي شود هوا و اتمسفر خورشيد براحتي به ريشه هاي گياه نفوذ كند.زغال چوب داراي پتاسيم است

از آن جايي كه زغال چوب داراي پتاسيم است و پتاسيم يك ماده مغذي براي رشد گياهان مي باشد پس يك افزودني عالي براي گياهان و خاك باغچه مي باشد.

پتاسيم در خاك نقش انتقال مواد غذايي به گياهان و ايجاد قند و نشاسته را داراست.

زغال چوب خاك را قليايي مي كند

زغال چوب اسيديته خاك را كاهش و قليايي بودن خاك را افزايش مي دهد. گياهاني كه خاك اسيدي را ترجيح مي دهند مانند بلوبري، گل آزاليا (گل زينتي آپارتماني -خرزهره هندي) يا گل صدتومني، اگر در خاك خاكستر چوبي استفاده شود، رشد نخواهند كرد. بنابراين از مصرف بيش از اندازه آن خودداري كنيد كه نتيجه عكس خواهد داشت و گياه شما از بين مي رود.

فوايد زغال براي گياهان: جلوگيري از آفات و علف هرز

وجود زغال چوب در خاك باعث مي شود گياه شما علف هاي هرز و بسياري از آفت ها ديگر را تجربه نكند. مثلا با وجود زغال سنگ حلزون ها در خاك نمي توانند زندگي كنند. در زمين هاي كشاورزي وجود قطعه هاي بزرگتر زغال چوب باعث مي شود علف هاي هرز اجازه جوانه زدن در آن منطقه را پيدا نكنند.

همچنين با وجود زغال چوب بسياري از حشرات و كرم ها ديگر سراغ گياهان شما نمي آيند.

از بين بردن حلزون ديگر نرم تنان با استفاده از زغال

اگر از وجود حلزون و ديگر نرم تنان در باغچه يا گلدان‌هاتان رنج مي‌بريد، خاكستر مانند يك سم آنها را از اطراف شما فراري مي‌دهد! خاكستر اين جانداران را فراري مي‌دهد و حتي اگر جرات كنند و جلو بيايند، خاكستر مانند نمك عمل كرده و آب بدن‌شان را مي‌گيرد و آنها را خشك مي‌كند.

از بين بردن شته با استفاده از خاكستر

يكي ديگر از آفاتي كه مي‌توان به وسيله خاكستر با آن مبارزه كرد، شته است. به محض اينكه اين آفات ريز و مزاحم را روي گياه‌تان مشاهده كرديد، يك لايه نازك خاكستر روي گياه بپاشيد به طوري كه روي شته‌ها را بگيرد. خاكس كار خود را مي‌كند و شته‌ها را تار و مار مي‌كند. زماني كه گياه عاري از هر شته‌اي بود، مي‌توايند خاكسترها را از روي آن پاك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.