انواع كوره ها

توليدات زغال

انواع كوره ها

۸ بازديد

سالهاست كه به منظور سهولت در درست كردن آتش، به توليد انواع زغال در سراسر جهان پرداخته مي شود. از اين رو، در اين مقاله مي خواهيم، به شرح كامل فرايند كوره توليد زغال ليمو در كوره هاي زغال سازي و همچنين معرفي بهترين دستگاه ها در اين زمينه بپردازيم.

آشنايي با نحوه توليد انواع زغال

انواع زغال در دستگاه ها و كوره هاي زغال سازي صنعتي به دو شيوه توليد مي گردد:

1- بكاربردن چوب در توليد زغال

2- شيوه اي كه در آن به كمك ضايعاتي همچون خاك زغال يا خاك اره، زغال توليد مي شود. زغال توليدي در اين روش، زغال چيني، زغال كبريتي يا فشرده ناميده مي شود.

1- روش استفاده از چوب در توليد زغال

كوره صنعتي زغال، دستگاهي است كه در اين روش به كار گرفته مي شود.

دستگاه هاي كوره زغال صنعتي جهت توليد انواع زغال عبارتند از:

 كوره هاي جداره اي

 كوره هاي چند منظوره

و كوره هاي زغال كومپيند

نكاتي در مورد كوره هاي تك منظوره يا جداره اي

معمولاً جهت توليد زغال كبابي از كوره جداره اي استفاده مي گردد. با اينكه زغال مجلسي و قلياني نيز توسط كوره هاي جداره اي پاسارگاد قابل توليد هستند، اما ضمانت شركت سازنده فقط در مورد زغال كبابي درجه يك را شامل مي شود.

نكاتي در مورد كوره هاي زغال سازي چند منظوره

از انواع چوب هايي كه در اين كوره ها جهت توليد زغال استفاده مي گردد، مي توان به چوب مركبات، سيب، انگور، انجير و ليمو اشاره نمود. اين كوره هاي چند منظوره از قابليت تهيه زغال مجلسي، كبابي و زغال مخصوص قليان برخوردارند.

كوره هاي چند منظوره داراي چه مزايايي هستند؟

با توجه به اينكه كوره هاي جداره اي، قابليت توليد زغال كبابي درجه يك را دارند، از اين رو، مي توانند انواع ديگر زغال، همچون زغال ليمو را نيز توليد نمايند. لازم به ذكر است كه زغال ليموي توليد شده توسط اين دستگاه ها، فاقد كيفيت مناسب بوده و نمي تواند مشتري را راضي نگه دارد.

اما زغال ليموي توليدي توسط كوره هاي چند منظوره از كيفيت بالايي برخوردار بوده و زغال قليان و كبابي ساخته شده در اين كوره ها، به صورت كاملاً تضميني و درجه يك مي باشد. همين امر سبب مي شود از لحاظ قيمتي، اين كوره ها نسبت به كوره هاي تك منظوره گران تر باشند. البته كوره هاي چند منظوره قادر به ارائه عملكرد فوق العاده مطلوب تر و با كيفيت تري در مقايسه با كوره هاي جداره اي هستند.

انواع مدل هاي دستگاه كوره زغال چند منظوره

دستگاه زغال جي پلاس و همرفتي، دو مدل از كوره هاي چند منظوره موجود در بازار مي باشند كه شركت، طراحي و ساخت كوره زغال G+ را به شكلي كاملاً تخصصي انجام داده و اين كوره بدون كف مي باشد.

آشنايي با دستگاه كوره زغال كومپيند

پس از انجام عمليات فشرده سازي مواد خامي همچون خاك اره، خاك زغال و پوست گردو، توليد زغال توسط دستگاهي به اسم اكسترودر صورت مي گيرد. زغالي كه درون دستگاه كومپيند توليد مي گردد، داراي گازگيري كامل 100 درصدي بوده و اين محصول هيچگونه خامي را بر جاي نمي گذارد.

در ادامه اين مقاله، در مورد روش توليد زغال فشرده يا كبريتي با استفاده از ضايعات پرداخته مي شود.جهت توليد زغال فشرده به كمك ضايعاتي همچون خاك زغال يا خاك اره، از دو مدل خط توليد استفاده مي گردد، خط توليد اكسترودري و خط توليد پرس. در ادامه، به معرفي و ارائه توضيحاتي در رابطه با اين دو نوع خط توليد پرداخته مي شود.

آشنايي با خط توليد زغال پرس

خاك زغال، ماده اوليه به كار رفته در اين خط توليد مي باشد و نام ديگر اين روش توليد، پرس هيدروليك است. اين دستگاه، مي تواند زغال را در اشكال هندسي متنوع و در ابعاد مختلف توليد نمايد. زغال توليدي به اين روش از كيفيت مناسب و مطلوبي برخوردار بوده و توانايي تهيه زغال قليان و كبابي را دارد. كشورهايي همچون تركيه، امارات، عمان، قطر و بخش هايي از عراق به مصرف اين نوع زغال مي پردازند، و به طور كلي، استفاده از آن به عنوان زغال قليان و مجلسي صورت مي گيرد.

آشنايي با خط توليد اكسترودري

از ضايعاتي همچون پوست گردو، خاك اره و خاك زغال به عنوان مواد اوليه در دستگاه اكسترودر جهت تهيه زغال استفاده مي شود.

زغال هاي توليد شده در اين روش كه مواد اوليه آنها خاك اره و پوست گردو است، داراي اشكال چهارگوش بوده و سوراخي در وسط آن واقع است. اين خط توليد با توجه به عملكرد و بازدهي كه دارد، بسيار مقرون به صرفه نيز مي باشد. از آنجا كه مواد فشرده شده خام، همان زغال فشرده يا بريكت را تشكيل مي دهند، از اين رو، بايستي در كوره قرار داده شوند تا به كربن تبديل گردند. اين عمليات به دو طريق پياده سازي مي شود، يكي روش صنعتي و ديگري روش سنتي.زغال يا ذغال

در ابتدا و قبل از ورود به بحث اصلي، بايد پاسخ سوال زغال يا ذغال را بدهيم؛ برخي اوقات پيش مي‌آيد كه املاي يك كلمه را اشتباه مي‌نويسيم. كلمه‌اي مانند زغال بيشتر اوقات به صورت اشتباه و به صورت ذغال نوشته مي‌شود؛ بايد بدانيم كه املاي درست كلمه، زغال است. نكته جالب توجه اين است كه در زبان فارسي كلمه‌اي با حرف “ذ” آغاز نمي‌شود!

انواع زغال

اگرچه خود زغال موارد استفاده وسيعي دارد؛ اما به طور كلي ۳ نوع زغال وجود دارد كه همه‌ي زغال‌ها در يكي از اين دسته بندي‌ها قرار مي‌گيرند. بايد بدانيد كه در واقع تفاوت انواع زغال‌ها در نحوه تشكيل و توليد آن‌ها مي‌باشد. انواع زغال شامل موارد زير است:

۱: زغال سنتي (زغال چوب)

۲: زغال فشرده (زغال چيني)

۳: زغال قالبي

در گذشته كوره هاي سنتي براي توليد زغال مورد استفاه قرار مي گرفتند . اما امروزه با عرضه كوره صنعتي زغال به بازار ، استفاده از روش هاي سنتي منسوخ شده است . توليد زغال با كوره صنعتي نسبت به كوره سنتي از نظر اقتصادي بسيار به صرفه مي باشد . يكي از مهم ترين فاكتورها در توليد اين است كه اطلاعات و دانش كافي در رابطه با آن داشته باشيد . با توجه به آموزش پخت صحيح توليد زغال با كوره صنعتي مي توانيد زغال مرغوب و باكيفيت را به بازار عرضه نماييد . در ادامه اين مقاله قصد داريم در رابطه با مزاياي توليد زغال با كوره صنعتي اطلاعاتي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم ، پس با ما همرا باشيد…

مزاياي توليد زغال با كوره صنعتي

توليد زغال با كوره صنعتي مزاياي بسيار زيادي دارد . انواع مختلفي از كوره هاي صنعتي براي توليد زغال در مجموعه كوره سازان پاسارگاد طراحي و توليد مي شود كه در ادامه به معرفي هر يك از آن ها خواهيم پرداخت . در توليد زغال شرط اول داشتن اطلاعات كافي در رابطه با پخت صحيح آن است . كوره سازان پاسارگاد با برخورداري از اطلاعات كافي در اين زمينه توانسته ايم پس از سال ها اين مشكل را حل كنيم . شما با مقايسه زغال توليد شده توسط تيم ما و ساير زغال هاي توليد شده توسط همكاران و دستگاه هاي ديگر مي توانيد دريابيد كه كدام زغال مرغوب تر و بهتر است .

دستگاه برش زغال فشرده چيست و چه كاربردي دارد؟

هم چنين ما توانسته ايم با دانش و تجربه اي كه طي اين چند سال بدست آورده ايم ، با صرف هزينه كمتر به جاي خريد يك عدد از كوره هاي گران قيمت و بي كيفيت ، صاحب چند كوره شويم و به يك توليد كننده موفق تبديل شويم . بنابراين يكي از مراحل مهم در تويد زغال با كوره صنعتي ساخت كوره و پخت صحيح زغال مي باشد .

كوره خط توليد زغال از يك سيستم حرارت دهي غير مستقيم به چوب برخوردار است در اين كوره ها پخت چوب در خلاء انجام مي شود . كوره صنعتي زغال با صرف هزينه كمتر و حداقل سوخت ، بيشترين بازدهي را دارد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.